Monday, July 27, 2009

Neyin Reklamina Bakiyoruz?

Reklam olduklari belli de, ne reklami olduklari cok acik degil. "Oraya Daha Hizli Ulasin." demisler demesine; ama ulasilacak hedef de pek net degil. En asagidaki otomobil anahtarini ve Lux Araba Kiralama yazisini gormesem aklima kotu kotu seyler gelecek, gerci hala da gelmiyor degil ya neyse...Bu reklamlarda elestirelecek cok sey var aslinda. Her seyden once, kadinin cinsel bir meta olarak kullanilmasina ne zaman son verilecegini sorgulamak lazim. Reklamcilikta yaraticiligi bir kenara itip, cinselligi one plana cikararak yaratilan ucuz reklamciligin kaliciliginin da kisa olacagini vurgulamak gerek. Bu eskort servis mi yoksa araba kiralama servisi mi oldugu pek de anlasilamayan reklamlarla, araba ve seks arasindaki iliskinin ne zaman nasil basladigina deginmek gerek. Son olarak, neden zengin, kelli felli adamlar sirf Ferrari kullaniyor diye, istedikleri kadini elde edebileceklerini saniyorlar, ya da kadinlar neden bu kadar "ucuz"a gidiyor, buna da isyan etmek lazim. Her ne olursa olsun, cok ucuz bir sekilde kadinin corabindaki yol cizgilerine benzeyen dikis izinin nereye dogru ulastigini bu kadar net bir sekilde belirtip, uzerine de oraya luks arabayla daha hizli ulasilabilecegini ifade eden bu reklamlari bir kadin olarak kiniyorum. Ancak "Reklamin iyisi kotusu olmaz." diyebilirsiniz, iste ben de bu reklamin ne kadar kotu oldugundan bahsederek bile onlarin reklamini yapmis oluyorsam eger, affiniza siginiyorum.

No comments: