Friday, June 8, 2012

Vapurdan Galata'ya...


Vapurdan Istanbul'a bakarken en sevdigim deniz manzarasi siralamasi yapayim dedim; ama beceremedim. Hangi birini birinci yapacagim? Saray Burnu'nun uzerine dusen ates kirmizisi gunesi mi? Gece olunca denizle oynasan isikli Haydarpasa'yi mi? Kafami soyle kopruye dogru kaldirinca onume dizilen pamuk pamuk bulutlari mi? Trafikte cile cekenlerin isiklariyla canlanan Barbaros Bulvari'ni mi? Yoksa o salas binalarin onune sira sira dizildigi Galata Kulesi'ni mi? Ben Galata'yi dibine kadar indigimde, asagidan en tepesine bakarken de seviyorum; vapurdan limaniyla, balikcilariyla, kopruleriyle ve onca eski puskulugune ragmen hala dimdik duran binalariyla, butunune bakarken de seviyorum. Hatta bu iki sevgiyi birbirinden ayirdederek, ikisinden baska baska tatlar alarak seviyorum.

Ilustrasyon: Ole
For English please click CosieCosie.

2 comments:

Blogger Bolat said...

Kıskandım :( hiç aklıma gelmedi İstanbul2u bu şekilde çalışacağın, tebrikler :)

Olé said...

Begenmene cok sevindim. :) Ama kiskanacaksan Basak'i kiskan, resmin bende kopyasi bile yok ;)