Wednesday, July 1, 2009

denimde neler olup bitiyor?

Malum gundem nedeniyle, son zamanlarda kafayi gece kiyafetlerine takmis oldugum icin, normale donmem biraz zaman aldi tabii...Ama iste bir sekilde normal hayata donuyorum:) Bu arada kafamda turlu turlu tilkiler dolaniyor. Yerlesik bir duzeni terkedip, her seye yeniden baslamak inanilmaz yipratici bir surec. Guzel yanlarini yok saymamak gerek tabi ancak her sey oturana kadar cok yoruluyorsun. Bu benim icin ilk degil aslinda. Defterim bu tip vakalarla kabarmis durumda. Sanki adim adim kendimi bu buyuk ve koklu degisime adapte olabilmek icin alistirmisim. Ilk degisiklik 3 saat oteye, Bursa'ya yerlesme donemi. Sonrasinda bir Italya deneyimi ( o da 3 saat oteye, ancak ulasim araci deniz otobusunden ucaga terfi etti) mevcut. Simdi ise koca bir kita ve okyanus asarak ulastigim bu yeni dunya....Simdiye kadar oturdugumuz yerden, yeni kitada olup bitenleri yazdik, neler olup bitiyor, neler tercih ediliyor, ne nerede ne kadara satiliyor...Simdi bu ufak sahil sehrinde bakiyorum da herkes o kadar klasik giyiniyor ki...Kisa bir sort ve uzerine en siradanindan bir T-shirt...Iste hepsi bu. Baslangicta kendimi garip ve hatta demode buldum. Uzun cicek desenli etegim, dore ayakkabilarim, beyaz skinny denim pantolonumla acikcasi konsepte pek bir aykiri kaldim. Ancak sonra sagolsun imdadima internet yetisti ( tipki Turkce duymak istedigimde yetistigi gibi), ben normalim. Gayet de modaya uygun giyiniyorum. Sorun bu ulkede modayi yaratan ve buna ayak uyduran sadece belli basli birkac sehrin olmasi. Kendileri degisime Avrupa ulkeleri gibi acik degil sanirim. Bunun nedeni nufuslarinin sahip olduklari alana gore cok az olmasi olabilir...Oyle ki kimse aslinda birbirini goremiyor, evler var, alir veris merkezleri var ama ortada insan yok....Zamanla benim bu degisik yorumlarimdan daha cok duyacaksiniz, taaaa ki ben her seyi kaniksayincaya kadar:)

Gelelim konunun ozuneeeee....Nicedir yirtik denim geliyor, yirtik denim geliyor diye Bubu ile tepindik durduk. Simdilik jilet gibi duz ve temiz denim pantolonlari raflara kaldirin hanimlar, dolabin bir kosesinde sort yapilmayi bekleyen, atmaya kiyamadiginiz ancak giyinmeye de cesaret edemediginiz eski ve manidar pantolonunuz varsa, onu cikarin. Cunku sonunda denim modasi iyiden iyiye degisti:) Acikcasi su hic yikanmayan, ham kumastyan uretilen ve sonrasinda da size yikamamanizi oneren saticilardan aldiginiz raw denim modasini zaten pek benimsememistim. Skinny jeans de bu sicak yaz gunlerinde cekilmez oluyor ( hele burada, Istanbul yaniyor demeyin sakin, once gelip burada bir nefes almaya calisin once). O yuzden yirtik denim modasi tam bana gore. Onun disinda shopbop'un diger iki denim trendi de ayni yaklasimda, kesin seveceksiniz:)

No comments: