Wednesday, November 11, 2009

Braunschweig Film Festivali BAşladı!!

Tabii başlığı görenlerin bir çoğu Braunschweig da neresi diye sorabilir...Almanya'da küçük bir şehir, benim yaşadığım şehir...küçük ama içinde herşeyi barındıran bir şehir. 5 aydır burda yaşamama rağmen burayı çok seviyorum. Neyse bu küçük ayrıntıyı hemen geçelim ve konumuzun özüne dönelim. Her yıl Braunschweig'da düzenlenen film festivali bu hafta salı günü itibari ile başlamış bulunmaktadır. Festival boyunca 10 filme gideceğim. Sınavlarımın yoğunluğundan maksimum 10 film için bilet alabildim. Salı günü ilk olarak NEW YORK, I LOVE YOU filmine gittim. Tek kelime ile muhteşemdi film. Film hakkında kısa bilgi vermek gerekirse...



Tür : Dram / Romantik

Yönetmen : Yvan Attal , Fatih Akın , Scarlett Johansson , Allen Hughes , Shunji Iwai , Wen Jiang , Natalie Portman , Shekhar Kapur , Randall Balsmeyer , Mira Nair , Andrei Zvyagintsev

Senaryo : Fatih Akin , Yvan Attal , Alexandra Cassavetes , Hall Powell , Emmanuel Benbihy , Anthony Minghella , Natalie Portman , Hu Hong , Andrei Zvyagintsev

Görüntü Yönetmeni : Benoît Debie , Pawel Edelman , Adam Kimmel , Mikhail Krichman , Michael McDonugh , Andrij Parekh , Mauricio Rubinstein

Müzik : Antonio Pinto

Yapım : 2008, ABD / Fransa , 110 dk.

Oyuncular: Shia LaBeouf (Jacob) , Natalie Portman (Rifka) , Hayden Christensen (Johnny) , Christina Ricci (Camille) , Orlando Bloom (David) , Kevin Bacon (Tom) , Robin Wright Penn (Anna) , Ethan Hawke , Chris Cooper (Alex) , Uğur Yücel (Ressam)


Film 16 EKim'de New York sinema salonlarında gösterime girmişti. Fİlm, New York'ta romantik aşk hikayelerini konu alan 11 yönetmenin kısa filmlerinden oluşuyor. Fatih Akın'ın 'Chinatown' isimli kısa filminde usta oyuncu Uğur Yücel başrolde oynuyor. Kadro tamamen tanıdık yüzlerden oluşuyor. İsmini hatırlamasanız bile kesin "aaa" ben bunu tanıyorum diyorsunuz.
Bir çok ünlünün bir arada olduğu bir projede Fatih Akın'ın da yer alması çok gurur verici.
Film, New York'un beş ayrı bölgesinde değişik, evrensel temalı aşk hikayelerini konu oluyor. Ben izlerken açıkcası büyük şehirlerdeki yalnızlık hissini de yaşadım. Muhakkak izlemenizi tavsiye ediyorum. İzlerken hem eğleneceksiniz hem de biraz da olsa düşüneceksiniz....
İyi seyirler...

No comments: