Monday, February 7, 2011

Ilham Kaynagi: Karl Lagerfel'din Kutuphanesi

Herkesin elektronik ya da sesli kitaplari konustugu su gunlerde Karl Lagerfeld'in kutuphanesinin fotografi ile karsilasmis olmak bana ufak tabletlere neden bu kadar karsi oldugumu bir kez daha hatirlatti. Tabletler geleneksel kitaplardan ne kadar da uzak. Herkes kitap okumak amaciyla tablet alsa da, sonunda ya trenlerde oyun oynuyor ya da kafelerde internete giriyor. Bir de boyle mumkunse kitabi andiran koruyucular falan tercih etmezler mi? Bakalim bu tabletten kitap okumayi bu kadar sevenler en sevdikleri yazarlara kitaplarini nasil imzalatacaklar? Ya da dostlarindan imzali bir kitabi nasil hediye alabilecekler? Bu arada, Todd Selby'nin dedigine gore Lagerfeld bu koca kutuphanesinin bulundugu dairenin yan binasindaki kitap dukkanina da sahipmis. Kendisinin sehpanin uzerinde ayakta durdugu bir pozu da dolasiyor internette ama ben bu fotografi tercih ettim.
theselby

5 comments:

senem said...

o tabletler kitaba dokunduğumuzdaki hissi verebilir mi? ya da her sayfasındaki kokuyu asla.
Hiç bir zaman değişmem kitaplarımı!

.B. said...

Ben de katılıyorum hiç bir zaman değişmem kitaplarımı...bu resmi görünce hafif bir kıskançlık kapladı içimi (hafif mi kocaman):) hem bu hem de dükkanın da sahibi offff....

Kürksever said...

Evet Lagerfeld'in kütüphanesi çok güzel görünüyor, ama gerçek bir kütüphane değil. Gerçek kütüphane ağaç renginde olur. Kitaplar gibi rafları da ağaçtan yapılmadır, kahve tonlarındaki deri ciltlerin üstünde altın sarısı yazılar göze çarpar. Lagerfeld'in kitapları okunmak için değil bakınmak için bence.

Bir de, muhtemelen benim e-kitap kolleksiyonum Lagerfeld'in kütüphanesi kadar kitap barındırıyor, ama elektronik metinlerin hepsi indekslenmiş olduğu için, ben tek bir tuşla, kitapların hepsi içinde "Coco Chanel" geçen yerleri bir anda bulabilirim. Lagerfeld bulamaz:)

Olé said...

Ssdesignbutik, yalniz olmamak guzel:) Ben o sayfa cevirme hissine bayilirim...

Bubucum, valla ben de kitap dukkanini merak ettim asil, o daha goz alicidir di mi?

Coskun Hursel,Lagerfeld okuyor mu kitaplari bilemem tabii, dedigim gibi sehpanin uzerinde buranin sahibi benim havasinda itici bir pozu da var. Belki klasik kutuphaneleri, hani o tozlu ve puslu dunyasinin pencereden suzulen bir isik huzmesi ile canlandigi kutuphaneleri andirmada da, bence icinde zaman gecirmenin keyifli olacagi bir mekan. Arsiv arama konusunda haklisin tabii. Onu da elektronik kitaplarin arti yonu olarak aklimiza kaydetmis olalim. Ama gene de sari sayfa diyorum, kapak diyorum, kitap ayraci diyorum...:)

ASLI - BB said...

lagerfeld'in kütüphane yorumu da güzel olmuş bence :) biraz arşiv hissi veriyor.