Tuesday, February 8, 2011

....ne fark eder ki?



Adım Sam ya da Selim ne fark eder ki! Sıfatlar neden bizim için bu kadar önemli ki! Zengin ya da fakir, kız ya da erkek, Türk ya da Alman fark eder mi? Etmez diyorsunuz de mi etmez diyoruz da gerçek hayatta işte öyle değil. Hem de nasıl farkediyor. Kimisi hala daha 21.yüzyılda sırf bayan olduğu için bir sürü zorlukla karşı karşıya geliyor. Kimi ülkeler güya barış canlısı gözüküp doğu ülkelerini savaşçı, barbar gösterip aslında kendileri içindeki barbarı saklıyor. Uluslararası olmaktan yanalar ama ayrımcılık her noktasında hissediliyor. Bugüne kadar ben bu ayrımcılığı yaşamadım ama gözlemledim,içim acıdı. Hala içimdeki insani duyguların verdiği duyarlılıkla içim acıdı, insanların içindeki vicdanın öldüğünü gördüğüm an da ben de öldüm yeniden dirildim bir umutla. Aslında değiştirebiliriz bu dünyayı diye. Aclıktan bir sürü çocuk ölürken,sokaklarda can çekişirken ,bir sürü ünlü marka çantası , ayakkabısı varken bir yenisini moda diye alamadığı için üzülen,kahrolan insanlar gördüm. Otobüste herkesin görmezden gelip düşen birine nasıl yardım etmedigini gördüm. Başarılı bir iş yapılıp takdir alındığında birdenbire herkesin en iyi arkadaş görünümüne büründüğünü gördüm.

İsmim Sam ya da Selim ne fark eder ki! Soruyorum bu soruları kendime,neden böyle diye! Ama bir cevap bulamıyorum. Bir gün belki bir cevap bulma umudu ile...

Sevgiler,
Sam ya da Selim ne fark eder ki!

2 comments:

Arzu'nun Oyuncakları said...

Çok güzel bir yazı ,iyi gözlemler.Umutla bakabilen gözler ,o umudu yeşertecek ümitler olsun içimizde ...

... said...

Ümitler hic bir zaman bitmeyecek yeter ki inanalim...
Sevgiler...